Iarna-i grea, geru-i mare, noi ce bagam in rezervoare ?

By | January 10, 2013

Acest articol se vrea un mic  tutorial auto, insă cum in seara asta sunt un artist am facut si o rima. Dar haideti sa pornim incetisor , incetisor ca un diesel pe gerurile astea.

Nu stiu altii cum sunt , insă eu iubesc senzaţia pe care o ai conducând o masină diesel asa că despre ele voi vorbi in rândurile ce urmează. ( Nu vorbesc despre consum , căci noile motoare pe benzină , aspirate , reusesc sa facă si ele un consum bun, insă personal nu imi place benzina)

Acum că am stabilit despre ce maşini vorbesc vă voi da câteva sfaturi utile, zic eu, pentru a nu avea probleme iarna , la pornire.

Schimbaţi toate filtrele odată cu uleiul sau cel putin odată pe an.

Bateria pe un diesel este foarte importantă. Un minim de 74 Ah este recomandat (nu contează dacă este mai mare ca cea originala, ba chiar este mai bine. Nu riscati sa ardeţi nimic din electronica masinii asa că, aici se aplică principiul: “mai mare, mai bun”. Totuşi trebuie să aveţi grijă să incarce alternatorul , altminteri vă veţi trezi că bateria dumneavoastră trebuie schimbată)

Nu vă duceţi să porniţi masina seara pentru a fi siguri că pleacă dimineaţă. In 5 minute cât lăsaţi să meargă masina , bateria nu reuşeste să se incarce si mai mult rău faceţi.

Întodeauna porniţi motorul cu ambreiajul călcat. In acest fel demarorul are mai puţin de muncă.

Verificaţi regulat nivelul de ulei si antigel. Dacă aveţi tester puteţi măsura si temperatura minimă la care antigelul rezista.

Bujiile sunt extrem de importante ,asa că aveţi grijă să funcţioneze in parametrii. (se testează foarte uşor si se găsesc in comerţ “scule”)

Şi pentru că in titlu vorbesc de ce băgăm in rezervoare, hai să vorbesc puţin si despre motorină.

E indicat sa aveţi mai multă motorină in rezervor, să nu staţi pe rezervă tot timpul. Dacă vara vă zgârciţi si alimentaţi de la vecinul care are cisterna parcată lângă bloc sau îi trece conducta prin parcela pe care  a cumparat-o la tară, iarna e bine sa alimentaţi numai cu motorină specială. E puţin mai scumpă dar şti sigur că nu îţi va îngheţa în rezervor , în conducte, sau mai rău, in filtrul de motorină.

Cum e frig şi temperatura motorului creste mai greu, vă mai dau un sfat. Nu acceleraţi brusc sau să staţi in turaţii mari pentru a creste temperatura mai repede. De ce ? Pentru că atunci vă puteţi lua adio de la turbina dumneavoastră si nu este prea ieftină una.

Şi cum e iarnă şi parbrizul se murdareste foarte repede, nu uitati de “parbrizol”. Il recomand cu caldură pe cel din Lidl, foarte bun si nu am avut probleme cu el nici la temperaturi de -20 grade.

Să nu uităm de uşi. Cel mai simplu mod pentru a nu vă lupta cu ele dimineaţa , când vreti să le deschideţi, este să daţi pe cheder cu pudră de talc.

Vă las cu un filmuleţ despre cum pleacă dieselul meu. Daca îmi mai aduc aminte sfaturi le voi scrie aici.

Share This:

2 thoughts on “Iarna-i grea, geru-i mare, noi ce bagam in rezervoare ?

  1. Pingback: Recomandare pentru masina diesel | Marchiz.ro

  2. Pingback: Recomandare: Cum sa aleg o scoala de soferi ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *