O romaneasca…..

By | September 3, 2012

O chestie amuzanta pentru mine dar cam nefericita pentru propietar. Dar sa descriu putin situatia. Se da un Golf 5 de prin 2005 ,cumparat frumos de la un samsar, domn serios care a fost in germania si a cumparat masina de la o batranica simpatica.

Masina avand ceva probleme pe partea electrica a reusit sa suga de curent o baterie in cateva zile. Propietarul ramane cu masina intr-o parcare si normal incepe sa dea telefoane. Pana sa ajung la fata locului un tip “priceput” cu un AUDI s-a oferit sa ii dea curent. Incerc sa le explic cum se face, dar “expertul” nostru era convins ca el stie mai bine.

Si impreuna cu a lui experienta a inceput prin a conecta cablurile in modul urmator:

1. Pe borna – a masinii lui.

2.Pe borna – a masinii ramase in pana

3.Borna + pe masina donatoare

4. Iar aici a inceput sa faca scantei pe borna + a Golfului zicand in accelasi timp “sa dea la cheie” (toti acesti pasi ia facut cu motorul lui  in functiune)

Masina a pornit , nu am nimic de comentat aici. Dar dupa ce a pornit , meseriasul nostru s-a tirat repede. Cand m-am uitat in bordul golfului am crezut ca este un pom de craciun. Martorii stateau aprinsi. Totusi proprietarul a avut mare noroc ca nu i s-a ars computerul de bord.Asadar cand vreti sa va transformati masina in pom de craciun stiti cum trebuie sa procedati.

Iar acum ,pentru a gasi o informatie utila in acest articol, va voi spune cum se da curent la o masina ramasa fara.

Trebuie spus de pe acum, ca este indicat ca masinile sa fie benzina-benzina, diesel-diesel. De ce ?

Pentru ca o baterie de diesel este mai puternica ca una pentru benzina si cum masinile noi au foarte multe echipamente electronice e o buna masura de precautie. Iar setul de cabluri pe care le folositi trebuie sa fie destul de rezistente. Sfatul meu este sa faceti singuri niste cabluri pentru ca cele din supermarketuri si benzinarii sunt praf.

ATENTIE !!! Pasii de mai jos trebuie sa ii respectati precis. Pentru ca altfel exista riscul de a “praji” o parte/toata electronica la ambele masini.

1. Cu motoarele oprite se conecteaza la masina donatoare cablul pe borna +

2.Apoi se conecteazacablul pe borna + a masinii fara baterie.

3. Pe masina donatoare se conecteaza pe borna – al doilea cablu.

4. Ultimul cleste nu se conecteaza cum o fac multi pe borna – a masinii ramase in pana. Clestele se pune undeva pe caroserie astfel incat sa faca masa.

5. Se porneste masina buna si se lasa 5 minute sa mearga astfel incat sa incarce si bateria slaba. La acest pas se poate tine motorul putin turat.

6. Dupa ce au trecut cele 5 minute oprim masina care da curent.

7.Iar acum se poate incerca pornirea masinii ramase in pana.

8. Daca masina a pornit se deconecteaza cablurile. Daca tot nu porneste se repeta de la pasul 5.

Este bine sa nu incercati mai mult de 2-3 ori. Daca nici dupa 3 incercari masina nu a pornit mai bine mergeti cu ea intr-un service.

Si nu uitati ! NICIODATA sa nu incercati sa porniti masina ramasa in pana cu motorul pornit pe masina donatoare.

 

Share This:

2 thoughts on “O romaneasca…..

  1. Pingback: Marchiz.ro » De pe net` culese

  2. Pingback: Marchiz.ro -We broke down the borders, to serve the people » De prin Romania

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *