De la rabla, la masina istorica.

By | January 29, 2015

Tot mai multi romani restaureaza batrana Dacie a familiei in loc sa o duca la fiare vechi. Anul trecut, 75 de automobile istorice din aceasta marca au primit atestatul de vehicul istoric si au intrat in familia Retromobil Club Romania. Proprietarii lor au ales sa le curete de rugina si sa le restaureze, in loc sa le dea la REMAT. Odata cu aceste masini, ei au salvat si o parte din istoria auto romaneasca.

Cele mai multe Dacii intrate in club, 55 la numar, sunt modelul 1300. Urmeaza ca popularitate Dacia 1100 cu 15 exemplare, Dacia 1310 cu patru si o Dacia 2000. Campioane la atestari sunt Bucurestiul si judetele Prahova, Satu Mare, Mures, Suceava si Brasov.

DSC_0184

In anul 2014, in sectia Dacia Clasic a Retromobil Club Romania au intrat 75 de noi automobile, aproape de doua ori mai multe decat in 2013, cand in familie au fost primite 39 de masini. Atestarea ca vehicul istoric presupune ca automobilul sa fie in stare buna si fara modificari, cu exceptia consumabilelor.

Una dintre masinile care au primit anul trecut recunoasterea ca vehicul istoric este o „sutica” din 1968, an in care primele 2.030 de masini Dacia 1100 au iesit pe portile Uzinei de Automobile Pitesti. Masina are culoarea gri si este inmatriculata in Bucuresti. Tot in 2014 a intrat in sectia Dacia Clasic a Retromobil Club Romania si o Dacia 1300 din 1969, primul an in care acest model a fost produs in tara noastra, in doar 293 de exemplare.

“Ne bucuram ca, de la an la an, creste interesul pentru automobilul national, dar si dorinta posesorilor de a acorda o a doua sansa acestor masini, lasandu-le in mana unor soferi mai tineri”, spune Ovidiu Magureanu, presedintele sectiei Dacia Clasic a Retromobil Club Romania.

“Este interesant ca exista interes si in randul celor care, practic, nu au apucat sa copilareasca in acest automobil, ci pur si simplu il iubesc pentru ceea ce este. Suntem siguri ca istoria va fi dusa mai departe si ca aceste autoturisme nu vor fi uitate”.

Share This:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *